10K+ studenci - 4.8/5

Ucz się z nauczycielem Materiały dydaktyczne wliczone Ćwicz rozmowę

A2.10.1 Ogród kwiatowy Pedra

Ana i Pedro rozmawiają o kwiatach, które mają w ogrodzie i w domu.

Diálogo: El jardín de flores de Pedro

Ana y Pedro hablan sobre las flores que tienen en el jardín y en casa.

A2 Hiszpański

Poziom: A2

Moduł 2: Naturaleza y medio ambiente (Natura i środowisko)

Lekcja 10: Mira esas flores (Spójrz na te kwiaty)

Historia uczenia się

Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Audio
Audio
Audio with translations
Audio with translations

Rozmowa

1. Pedro: Mira las flores que he plantado en mi jardín. (Spójrz na kwiaty, które posadziłem w moim ogrodzie.)
2. Ana: Me encantan las rosas que tienes. ¿Tienes también tulipanes? (Podobają mi się te róże, które masz. Czy masz też tulipany?)
3. Pedro: Sí, tengo un tulipán amarillo también. (Tak, mam również żonkil żółty.)
4. Ana: ¡Qué bonito! En mi casa tengo un ramo de flores. (Jakie to piękne! W moim domu mam bukiet kwiatów.)
5. Pedro: ¿Qué flores tiene el ramo? ¿Tiene un girasol? (Jakie kwiaty ma ten bukiet? Czy ma słonecznik?)
6. Ana: Sí, tiene un girasol pero también unas margaritas y unos claveles. (Tak, ma słonecznik, ale także kilka stokrotek i kilka goździków.)
7. Pedro: ¡Qué bien! La amapola que me has regalado también es bonita. (Jak dobrze! Mak, który mi podarowałeś, też jest ładny.)
8. Ana: Gracias. Vamos a poner la amapola en un florero. (Dziękuję. Wstawimy mak do wazonu.)
9. Pedro: Tengo un florero perfecto para la amapola. (Mam idealny wazon na mak.)
10. Ana: ¡Que bien! También me gusta mucho la floristería donde las compro. (Jak dobrze! Też bardzo lubię kwiaciarnię, gdzie je kupuję.)

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Qué flores tiene Pedro en su jardín?
  2. Jakie kwiaty ma Pedro w swoim ogrodzie?
  3. ¿Qué flores tiene el ramo de flores de Ana?
  4. Jakie kwiaty są w bukiecie kwiatów Ani?
  5. ¿Dónde ha comprado Ana la amapola?
  6. Gdzie Ana kupiła mak?
  7. ¿Te gustaría tener un jardín lleno de flores?
  8. Czy chciałbyś mieć ogród pełen kwiatów?
  9. ¿Cuál es tu flor favorita?
  10. Jaki jest twój ulubiony kwiat?

Ćwiczenie 2: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
1
1 Mira las flores que he plantado en mi jardín.
(Zobacz kwiaty, które posadziłem w moim ogrodzie.)
6
... Sí, tiene un girasol pero también unas margaritas y unos claveles.
(Tak, ma słonecznik, ale także kilka stokrotek i goździków.)
10
10 ¡Que bien! También me gusta mucho la floristería donde las compro.
(Też bardzo lubię kwiaciarnię, gdzie je kupuję.)
9
... Tengo un florero perfecto para la amapola.
(Mam idealny wazon na mak.)
8
... Gracias. Vamos a poner la amapola en un florero.
(Dziękuję. Włożymy mak do wazonu.)
2
... Me encantan las rosas que tienes. ¿Tienes también tulipanes?
(Uwielbiam róże, które masz. Czy masz też tulipany?)
7
... ¡Qué bien! La amapola que me has regalado también es bonita.
(Ale świetnie! Mak, który mi dałeś, też jest ładny.)
3
... Sí, tengo un tulipán amarillo también.
(Tak, mam też żółtego tulipana.)
4
... ¡Qué bonito! En mi casa tengo un ramo de flores.
(Jakie ładne! W moim domu mam bukiet kwiatów.)
5
... ¿Qué flores tiene el ramo? ¿Tiene un girasol?
(Jakie kwiaty są w bukiecie? Czy jest tam słonecznik?)

Ćwiczenie 3: Wybierz właściwe słowo

Instrukcja: Wybierz właściwe słowo, przeczytaj zdanie na głos i przetłumacz.

Pokaż odpowiedzi Pokaż tłumaczenie

plantado, rosas, girasol, ramo de flores, tulipán, claveles, regalado, floristería, amapola, florero

1. Mira las flores que he ... en mi jardín.

Mira las flores que he plantado en mi jardín.
(Zobacz kwiaty, które posadziłem w moim ogrodzie.)

2. Sí, tiene un girasol pero también unas margaritas y unos ....

Sí, tiene un girasol pero también unas margaritas y unos claveles.
(Tak, ma słonecznik, ale także kilka stokrotek i goździków.)

3. ¡Que bien! También me gusta mucho la ... donde las compro.

¡Que bien! También me gusta mucho la floristería donde las compro.
(Też bardzo lubię kwiaciarnię, gdzie je kupuję.)

4. Tengo un florero perfecto para la ....

Tengo un florero perfecto para la amapola.
(Mam idealny wazon na mak.)

5. Gracias. Vamos a poner la amapola en un ....

Gracias. Vamos a poner la amapola en un florero.
(Dziękuję. Włożymy mak do wazonu.)

6. Me encantan las ... que tienes. ¿Tienes también tulipanes?

Me encantan las rosas que tienes. ¿Tienes también tulipanes?
(Uwielbiam róże, które masz. Czy masz też tulipany?)

7. ¡Qué bien! La amapola que me has ... también es bonita.

¡Qué bien! La amapola que me has regalado también es bonita.
(Ale świetnie! Mak, który mi dałeś, też jest ładny.)

8. Sí, tengo un ... amarillo también.

Sí, tengo un tulipán amarillo también.
(Tak, mam też żółtego tulipana.)

9. ¡Qué bonito! En mi casa tengo un ....

¡Qué bonito! En mi casa tengo un ramo de flores.
(Jakie ładne! W moim domu mam bukiet kwiatów.)

10. ¿Qué flores tiene el ramo? ¿Tiene un ...?

¿Qué flores tiene el ramo? ¿Tiene un girasol?
(Jakie kwiaty są w bukiecie? Czy jest tam słonecznik?)

Ćwiczenie 4: Przetłumacz i użyj w zdaniu

Instrukcja: Przetłumacz i powiedz to słowo na głos. Użyj tego słowa w zdaniu.

Pokaż tłumaczenie
1. Regalado
(Podarowałeś)
2. Amapola
(Mak)
3. Girasol
(Słonecznik)
4. Florero
(Wazon)
5. Rosas
(Róże)
6. Ramo de flores
(Bukiet kwiatów)
7. Claveles
(Goździki)
8. Floristería
(Kwiaciarnia)