Kurs języka hiszpańskiego (program nauczania)

Plan nauki hiszpańskiego oraz nagrania audio, ćwiczenia, materiały gramatyczne i słownictwo do użycia podczas naszych lekcji konwersacyjnych.

    Usystematyzowane według poziomów CEFR Praktyczne i zabawne 6 modułów nauki na poziom

Zapisz się teraz!

Poziom

A1 A2

A1:1 Saludos y despedidas (Pozdrowienia i pożegnania)

Cele nauczania

  • Saludos básicos y despedidas. (Podstawowe powitania i pożegnania.)
  • Iniciar y finalizar una conversación. (Rozpoczynanie i kończenie rozmowy.)
  • Pide aclaración. (Poproś o wyjaśnienie.)
  • Los pronombres personales (Zaimek osobowy)

A1:2 Decir tu nombre (Podawanie swojego imienia)

Cele nauczania

  • Di tu nombre y pregunta por el nombre de alguien (Podaj swoje imię i zapytaj o imię kogoś innego)
  • Títulos y formas de dirigirse a las personas. (Señor, señorita,...) (Tytuły i sposoby zwracania się do ludzi. (Pan, pani,...))
  • Preséntate (Przedstaw się)
  • El alfabeto (Alfabet)
  • La pronunciación (Wymowa)

A1:3 ¿De dónde eres? (Skąd jesteś?)

Cele nauczania

  • Pregunta a alguien de dónde es (Zapytaj kogoś, skąd jest)
  • Di tu nacionalidad (Podaj swoją narodowość)
  • Los artículos en español (Rodzajniki w języku hiszpańskim)
  • El género de los sustantivos (Rodzaj rzeczowników)

A1:4 Números y contar (Liczby i liczenie)

Cele nauczania

  • Aprender a contar (Naucz się liczyć)
  • Números del 1 al 100 (Liczby od 1 do 100)
  • Números cardinales: básicos (Liczebniki główne: podstawowe)
  • Números cardinales: centenas, miles, millones (Liczby kardynalne: setki, tysiące, miliony)
  • Números cardinales: decenas (Liczebniki główne: dziesiątki)

A1:5 Familia (Rodzina)

Cele nauczania

  • Hablar sobre los miembros de la familia (Mówić o członkach rodziny)
  • Describe a los miembros de tu familia (Opisz członków swojej rodziny)
  • Los adjetivos posesivos (Przymiotniki dzierżawcze)

A1:6 Decir tu edad (Podawanie wieku)

Cele nauczania

  • Preguntar la edad de alguien (Pytanie o czyjś wiek)
  • Di cuántos años tienes y cuándo es tu cumpleaños (Powiedz, ile masz lat i kiedy masz urodziny)
  • Palabras interrogativas: "Cuánto" y "Cuándo" (Wyrazy pytajne: "Cuánto" i "Cuándo")

A1:7 Profesiones y estudios (Zawody i studia)

Cele nauczania

  • Describe tu profesión (Opisz swój zawód)
  • Preguntar por la profesión de alguien (Zapytaj o czyjś zawód)
  • Hablar sobre estudios (Porozmawiaj o nauce)
  • Palabras interrogativas: "dónde, cuál, qué, por qué" (Słowa pytające: "dónde, cuál, qué, por qué")

A1:8 Dirección y datos de contacto (Adres i dane kontaktowe)

Cele nauczania

  • Pedir y dar detalles de contacto. (Pytanie o dane kontaktowe i ich podawanie.)
  • Decir y preguntar por direcciones. (Podawanie i pytanie o adresy.)
  • Presente de indicativo: los verbos regulares (Czas teraźniejszy (indicativo): regularne czasowniki)
  • El condicional cero (Zero tryb warunkowy)

A1:9 Días de la semana y partes del día. (Dni tygodnia i części dnia)

Cele nauczania

  • Aprende las partes del día. (Naucz się części dnia.)
  • Aprende los nombres de los 7 días de la semana (Naucz się nazw 7 dni tygodnia)
  • Describe tus actividades semanales. (Opisz swoje tygodniowe zajęcia.)
  • Preposiciones: indicar momentos del día (Przyimki: wskazywanie pór dnia)

A1:10 El clima y el tiempo (Pogoda)

Cele nauczania

  • Hablar sobre el tiempo (Rozmawiaj o pogodzie)
  • Vocabulario básico del clima (Podstawowe słownictwo dotyczące pogody)
  • Adjetivos derivados de un sustantivo: "-ado/a, -oso/a, ..." (Przymiotniki pochodne od rzeczownika: "-ado/a, -oso/a, ...")

A1:11 Números ordinales (Liczby porządkowe)

Cele nauczania

  • Aprende los números ordinales. (Naucz się liczb porządkowych.)
  • Los números ordinales (Liczebniki porządkowe)

A1:12 Estaciones, meses y partes del año. (Pory roku, miesiące i części roku)

Cele nauczania

  • Aprender las estaciones y los meses. (Naucz się pór roku i miesięcy.)
  • Describe el tiempo en cada estación y mes. (Opisz pogodę w każdej porze roku i miesiącu.)
  • Avanzado: cuenta qué haces en qué mes del año. (Zaawansowane: opowiedz, co robisz w każdym miesiącu roku.)
  • "Ir + a" + infinitivo ("Ir + a" + infinitivo)

A1:13 Decir la hora y leer el reloj. (Podawanie czasu i odczytywanie zegara)

Cele nauczania

  • Preguntar y decir la hora (Pytanie i podawanie godziny)
  • Lee el reloj (Odczytaj zegar)
  • ¿Cómo decir la hora? (Jak powiedzieć, która jest godzina?)

A1:14 Fechas del calendario y días festivos. (Daty kalendarzowe i święta)

Cele nauczania

  • Las fechas y festivos básicos (Podstawowe daty i święta)
  • ¿Cómo se forman las fechas? (Jak tworzy się daty?)

A1:15 Alimentación diaria (Codzienne jedzenie)

Cele nauczania

  • Nombra los alimentos que consumimos diariamente. (Nazwij jedzenie, które spożywamy codziennie.)
  • Dí lo que comes y bebes. (Powiedz, co jesz i pijesz.)
  • Las conjunciones: "Y, e, o, ..." (Spójniki: "Y, e, o, ...")

A1:16 Rutinas diarias (Codzienne rutyny)

Cele nauczania

  • Habla sobre tu rutina diaria. (Opowiedz o swojej codziennej rutynie.)
  • Hablar sobre hábitos. (Mów o nawykach.)
  • Verbos y pronombres reflexivos (Czasowniki i zaimki zwrotne)

A1:17 Cocinar y hornear (Gotowanie i pieczenie)

Cele nauczania

  • Ingredientes básicos para cocinar (Podstawowe składniki do gotowania)
  • Expresando obligaciones (Wyrażanie obowiązków)
  • Obligaciones - "Hay que, tener que, deber" (Obowiązki - "Hay que, tener que, deber")

A1:18 Preguntar cosas (Pytanie o rzeczy)

Cele nauczania

  • Haz preguntas y responde. (Zadawaj i odpowiadaj na pytania.)
  • Aprende las palabras interrogativas. (Naucz się słów pytających.)
  • Palabras interrogativas: "¿Qué?, ¿Quién?, ¿Cuál?, ..." (Słowa pytające: "¿Qué?, ¿Quién?, ¿Cuál?, ...")

A1:19 Precios y dinero (Ceny i pieniądze)

Cele nauczania

  • Hablar sobre dinero, divisas y métodos de pago. (Porozmawiaj o pieniądzach, walutach i metodach płatności.)
  • Pide y di el precio en una tienda. (Zapytaj o cenę i podaj cenę w sklepie.)
  • Adverbios de cantidad: "Mucho, poco, bastante,..." (Przysłówki ilości: "Mucho, poco, bastante, ...")

A1:20 Hacer la compra (Zakupy spożywcze)

Cele nauczania

  • Escribe una lista de la compra para alimentos y bebidas diarios. (Napisz listę zakupów spożywczych na codzienne jedzenie i napoje.)
  • Pregunta a un dependiente sobre un producto en el supermercado. (Zapytaj sprzedawcę o produkt w supermarkecie.)
  • Verbos con cambios de raíz: "e → i, e → ie, ..." (Czasowniki z zmianą tematu: "e → i, e → ie, ...")

A1:21 En la tienda de ropa (W sklepie odzieżowym)

Cele nauczania

  • Describe la ropa de diario. (Opisz codzienną odzież.)
  • Preguntar por disponibilidad en una tienda de ropa. (Zapytaj o dostępność w sklepie odzieżowym.)
  • Pide tu talla. (Zapytaj o swój rozmiar.)
  • Los verbos modales: "Deber, poder, querer,..." (Czasowniki modalne: „Deber, poder, querer,...”)

A1:22 Partes del cuerpo (Części ciała)

Cele nauczania

  • Conoce las partes básicas del cuerpo. (Poznaj podstawowe części ciała.)
  • Frases básicas para describir tu salud. (Podstawowe zwroty do opisu swojego zdrowia.)
  • El plural de los sustantivos (Liczba mnoga rzeczowników)

A1:23 Apariencia física (Wygląd fizyczny)

Cele nauczania

  • Describe la apariencia física de las personas (Opisz wygląd zewnętrzny ludzi)
  • Usa adjetivos para describir a las personas. (Używaj przymiotników do opisywania ludzi.)
  • La concordancia de los adjetivos (Zgodność przymiotników)

A1:24 Colores (Kolory)

Cele nauczania

  • Describe los colores de los objetos comunes. (Opisz kolory powszechnych obiektów.)
  • Colores básicos, compuestos y de cabello. (Podstawowe, złożone i włosy kolory.)
  • Expresar gustos y disgustos: (no) me gusta (Wyrażanie upodobań i niechęci: (no) me gusta)

A1:25 Emociones y sentimientos (Emocje i uczucia)

Cele nauczania

  • Expresa tus emociones básicas. (Wyrażaj swoje podstawowe emocje.)
  • Describe las emociones de los demás. (Opisz emocje innych.)
  • Diferencia entre Ser vs Estar (Różnica między Ser vs Estar)

A1:26 Sentidos y percepción (Zmysły i postrzeganie)

Cele nauczania

  • Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Opisz smak, zapach, wzrok, dźwięk i dotyk)
  • Comparar cosas (Porównaj rzeczy)
  • Los adjetivos comparativos: "Más + adjetivo + que," ... (Przymiotniki w stopniu wyższym: "Más + adjetivo + que," ...)

A1:27 Todo tipo de formas (Kształty i formy)

Cele nauczania

  • Describir formas y figuras. (Opisz formy i kształty.)
  • Describe objetos básicos. (Opisuj podstawowe obiekty.)
  • Expresar preferencias. (Wyrażać preferencje.)
  • Los adjetivos demostrativos: "Este, ese, aquel" (Zaimek wskazujący: "Este, ese, aquel")

A1:28 Carácter y personalidad (Charakter i osobowość)

Cele nauczania

  • Aprende a describir el carácter de las personas. (Naucz się opisywać charakter ludzi.)
  • Hablar sobre las personalidades. (Porozmawiaj o osobowościach.)
  • Los superlativos relativos: "El más, la más, los menos, ..." (Superlatywy względne: "El más, la más, los menos, ...")

A1:29 Estado físico y sensaciones. (Stany fizyczne i doznania)

Cele nauczania

  • Expresa lo que necesitas. (Wyrażaj, czego potrzebujesz.)
  • Cuenta cómo se siente tu cuerpo. (Opisz, jak się czujesz.)
  • El participio pasado como adjetivo: "-ado, -oso, ..." (Imiesłów przeszły jako przymiotnik: "-ado, -oso, ...")

A1:30 Enfermedad y dolor (Choroba i ból)

Cele nauczania

  • Expresar enfermedad y dolor. (Wyrazić chorobę i ból.)
  • Expresa tu condición médica en la consulta del médico. (Opisz swoje dolegliwości u lekarza.)
  • Adverbios de modo (Przysłówki sposobu)

A1:31 Nuestra casa (Nasz dom)

Cele nauczania

  • Describe todas las habitaciones y plantas de una casa. (Opisz wszystkie pokoje i piętra domu.)
  • Entender un anuncio de alquiler o venta de una casa. (Zrozumieć ogłoszenie o wynajmie lub sprzedaży domu.)
  • Haber (Hay) + artículo indeterminado (Haber (Hay) + nieokreślony rodzajnik)

A1:32 Muebles (Meble)

Cele nauczania

  • Describe los muebles de tu casa. (Opisz meble w swoim domu.)
  • Usa las preposiciones de lugar para indicar la ubicación de los muebles. (Użyj przyimków miejsca, aby wskazać położenie mebli.)
  • "Haber" vs "Estar" : artículo indeterminado vs determinado ("Haber" vs "Estar": rodzajnik nieokreślony vs określony)

A1:33 Vajilla (Zastawa stołowa)

Cele nauczania

  • Describe qué vajilla necesitas. (Opisz, jakich naczyń stołowych potrzebujesz.)
  • Preparar la mesa para recibir a los invitados. (Nakrywanie stołu na przyjęcie gości.)
  • Preposiciones de lugar: "En, sobre, entre,..." (Przyimki miejsca: "En, sobre, entre,...")

A1:34 Electrodomésticos (Sprzęt AGD)

Cele nauczania

  • Aprende los nombres de los electrodomésticos y aparatos eléctricos comunes. (Naucz się nazw popularnych urządzeń domowych i elektrycznych.)
  • Situaciones diarias con dispositivos comunes del hogar. (Codzienne sytuacje z powszechnymi urządzeniami domowymi.)
  • Los verbos irregulares: "Yo hago, yo pongo, yo doy, ..." (Czasowniki nieregularne: "Yo hago, yo pongo, yo doy, ...")

A1:35 Vivienda y alojamiento (Mieszkanie i zakwaterowanie)

Cele nauczania

  • Aprende los diferentes tipos de alojamiento. (Poznaj różne rodzaje zakwaterowania.)
  • Contacta con un propietario o una agencia para alquilar una casa. (Skontaktuj się z właścicielem lub agencją, aby wynająć dom.)
  • Conectores: "Porque, también, tampoco" (Konektory: "Porque, también, tampoco")

A1:36 Plantas de interior y de jardín (Rośliny doniczkowe i ogrodowe)

Cele nauczania

  • Aprende los nombres de las plantas y flores comunes en la casa y en el jardín. (Poznaj nazwy popularnych roślin i kwiatów w domu i w ogrodzie.)
  • Rutina diaria de cuidado de plantas y jardinería. (Codzienna pielęgnacja roślin i ogrodnictwo.)
  • Estar + gerundio (Estar + gerundio)

A1:37 Tus mascotas (Twoje zwierzęta)

Cele nauczania

  • Aprende los animales básicos (mascotas) (Poznaj podstawowe zwierzęta (zwierzęta domowe))
  • Describe las rutinas de tu mascota. (Opisz rutyny swojego zwierzaka.)
  • Uno vs. Otro (Uno vs. Otro)

A1:38 Servicios cotidianos (Usługi codzienne)

Cele nauczania

  • Describir la ubicación de los servicios en un mapa. (Opisz położenie usług na mapie.)
  • Preguntar por el horario de apertura de un determinado servicio. (Zapytaj o godziny otwarcia danej usługi.)
  • "Estar" + participio ("Estar" + imiesłów bierny)

A1:39 Pedir comida y salir a cenar (Zamawianie jedzenia i spożywanie posiłków poza domem)

Cele nauczania

  • Pide comida del menú. (Poproś o jedzenie z menu.)
  • Reservar una mesa en un restaurante. (Zarezerwuj stolik w restauracji.)
  • "Haber" + participio (el pretérito perfecto) ("Haber" + participio (el pretérito perfecto))

A1:40 Deportes y ejercicio (Sport i ćwiczenia)

Cele nauczania

  • Aprende los deportes (Poznaj sporty)
  • Habla sobre los deportes que practicas (Porozmawiaj o uprawianych przez siebie sportach)
  • Adverbios de frecuencia: "Siempre, cada, todos, nunca, etc"... (Przysłówki częstotliwości: "Siempre, cada, todos, nunca, etc"...)

A1:41 Describir pasatiempos (Opisywanie zainteresowań)

Cele nauczania

  • Habla sobre tus pasatiempos (Opowiedz o swoich hobby)
  • Describe actividades que disfrutas (Opisz czynności, które sprawiają Ci przyjemność)
  • Adverbios de tiempo: "Ahora, antes, después, luego, etc..." (Przysłówki czasu: "Ahora, antes, después, luego, etc...")

A1:42 Transporte (Transport)

Cele nauczania

  • Describe los diferentes tipos de transporte. (Opisz różne rodzaje transportu.)
  • Compra un billete de transporte. (Kup bilet na transport.)
  • Describe el transporte entre lugares. (Opisz transport między miejscami.)
  • Preposiciones de lugar: "Ir + en, ir + a, por, hacia, etc..." (Przyimki miejsca: "Ir + en, ir + a, por, hacia, etc...")

A1:43 Pedir y dar direcciones. (Pytanie o drogę)

Cele nauczania

  • Pedir direcciones en una ciudad (Zapytaj o drogę w mieście)
  • Dar indicaciones a un desconocido (Dawanie wskazówek nieznajomemu)
  • Preguntar por la existencia de un edificio o servicio. (Zapytaj o istnienie budynku lub usługi.)
  • Expresiones de lugar: "A la izquierda", "A la derecha", "Todo recto, "En el centro" (Expresiones de lugar: "A la izquierda", "A la derecha", "Todo recto", "En el centro")

A1:44 Viernes por la noche (Piątkowy wieczór na mieście)

Cele nauczania

  • Haz planes con tus amigos para el viernes por la noche. (Zrób plany z przyjaciółmi na piątkowy wieczór.)
  • Invitar a alguien a un evento. (Zaproś kogoś na wydarzenie.)
  • Describir preferencias: "Preferir, Encantar, Gustar" (Opisywanie preferencji: "Preferir, Encantar, Gustar")

A1:45 Música y arte (Muzyka i sztuka)

Cele nauczania

  • Habla sobre eventos culturales en la ciudad. (Porozmawiaj o wydarzeniach kulturalnych w mieście.)
  • Ve al museo, una exposición, música,... (Idź do muzeum, na wystawę, koncert...)
  • Voz pasiva con ser + participio (Strona bierna z ser + participio)
  • El discurso indirecto: "Decir que" (Mowa zależna: "Decir que")

A2:1 Planes de vacaciones (Plany wakacyjne)

Cele nauczania

  • Describe diferentes tipos de vacaciones y actividades. (Opisz różne rodzaje wakacji i aktywności.)
  • Analiza los medios de transporte utilizados para llegar a tu destino de viaje (Omów środki transportu używane do dotarcia do miejsca podróży)
  • Conocer los destinos turísticos más comunes en el país de tus huéspedes. (Znajomość popularnych miejsc wakacyjnych w kraju gościa.)
  • Las preposiciones "Por" y "Para" (Przyimki "Por" i "Para")

A2:2 Empacar tu equipaje (Pakowanie bagażu)

Cele nauczania

  • Nombre y describe artículos comunes para empacar en un viaje. (Wymień i opisz typowe przedmioty do spakowania na wyjazd.)
  • Comparar diferentes tipos de equipaje y maletas. (Porównaj różne typy bagażu i walizek.)
  • Explica las normas y restricciones sobre el equipaje. (Wyjaśnij zasady i ograniczenia dotyczące bagażu.)
  • Para + infinitivo (Para + infinitivo)

A2:3 Reserva tu alojamiento (Zarezerwuj nocleg)

Cele nauczania

  • Reserva y reserva una habitación: por teléfono, correo electrónico y en línea. (Zarezerwuj pokój - przez telefon, e-mail i online.)
  • Conozca los tipos comunes de hoteles y habitaciones. (Znajomość typowych hoteli i rodzajów pokoi.)
  • Los comparativos irregulares: Mejor, Peor, Mayor, Menor (Nieprawidłowe porównania: Mejor, Peor, Mayor, Menor)

A2:4 En el aeropuerto y en el avión. (Na lotnisku i w samolocie.)

Cele nauczania

  • El proceso de facturación para su vuelo: en el aeropuerto y en línea. (Proces odprawy na Twój lot: na lotnisku i online.)
  • Pide información sobre los horarios de vuelos y las terminales. (Poproś o informacje dotyczące rozkładów lotów i terminali.)
  • Pasar por seguridad y entender las instrucciones de seguridad. (Przechodzenie przez kontrolę bezpieczeństwa i rozumienie instrukcji bezpieczeństwa.)
  • Adjectives: "Bonito", "Feo", "Bueno", "Malo", etc ... (Przymiotniki: "Bonito", "Feo", "Bueno", "Malo", itd. ...)

A2:5 Alquila tu transporte (Wynajem środków transportu)

Cele nauczania

  • Alquile un coche, bicicleta o scooter. (Wypożycz samochód, rower lub skuter.)
  • Gestiona tu seguro de coche y depósito. (Zarządzaj swoim ubezpieczeniem samochodowym i depozytem.)
  • Recoge y devuelve tu transporte. (Odbierz i zwróć swój środek transportu.)
  • La diferencia entre "Mucho" y "Muy" (Różnica między "Mucho" a "Muy")

A2:6 En el hotel (W hotelu)

Cele nauczania

  • Realiza el check-in y el check-out de tu hotel. (Zameldowanie i wymeldowanie z hotelu.)
  • Solicite cambios o servicios adicionales durante su estancia. (Poproś o zmiany lub dodatkowe usługi podczas pobytu.)
  • Informe de cualquier problema relacionado con su estancia en la recepción. (Zgłoś wszelkie problemy związane z pobytem w recepcji.)
  • Los pronombres de objeto directo: "Lo", "La", "Los", "Las" (Zaimek biernikowy: "Lo", "La", "Los", "Las")
  • Los pronombres de objeto indirecto: "Me, Te, Le, Nos, Os, Les" (Zaimek dopełnienia dalszego: "Me, Te, Le, Nos, Os, Les")

A2:7 Como turista en la ciudad (Jako turysta w mieście)

Cele nauczania

  • Actividades comunes durante un viaje a la ciudad. (Popularne aktywności podczas wycieczki do miasta)
  • Solicitando información en la oficina de turismo. (Pytanie o informacje w biurze turystycznym.)
  • Conoce frases prácticas de supervivencia como turista para moverte por la ciudad. (Znaj praktyczne zwroty survivalowe jako turysta, aby poruszać się po mieście.)
  • La diferencia entre "Por qué" y "Porque" (Różnica między "Por qué" a "Porque")

A2:8 ¿Un desastre de vacaciones? (Katastrofa podczas wakacji?)

Cele nauczania

  • Reporta los artículos robados o perdidos en la comisaría de policía. (Zgłoś kradzież lub zgubienie przedmiotów na komisariacie policji.)
  • Pedir ayuda con los documentos en la embajada o el consulado. (Prośba o pomoc z dokumentami w ambasadzie lub konsulacie.)
  • Contacta con los servicios de emergencia. (Skontaktuj się z służbami ratunkowymi.)
  • "Lo" + adjectivo ("Lo" + przymiotnik)

A2:9 Papeleo y burocracia (Papierologia i biurokracja)

Cele nauczania

  • Navegar por la seguridad social, los permisos de trabajo y el papeleo. (Poruszaj się po ubezpieczeniu społecznym, pozwoleniach na pracę i dokumentacji.)
  • Conozca sus obligaciones y trámites en el país. (Poznaj swoje obowiązki i dokumentację w kraju.)
  • Verbos irregulares en el pretérito perfecto (Czasowniki nieregularne w czasie przeszłym dokonanym)

A2:10 ¿Oíste las noticias? (Czy już słyszeliście te wieści?)

Cele nauczania

  • Habla sobre lo que viste en la televisión o escuchaste en la radio. (Omów, co widziałeś w telewizji lub słyszałeś w radiu.)
  • Expresiones temporales para eventos recientes. (Wyrażenia czasowe dla niedawnych wydarzeń.)
  • Conoce las emisoras de medios populares en tu país anfitrión. (Poznaj popularne stacje medialne w kraju, który cię gości.)
  • El pretérito indefinido: Los verbos regulares (Czas przeszły dokonany: Czasowniki regularne)
  • El pretérito indefinido: Los verbos irregulares (Czas przeszły prosty: Czasowniki nieregularne)

A2:11 Servicios de emergencia (Służby ratunkowe)

Cele nauczania

  • Conoce los nombres de los servicios de emergencia de tu nuevo país. (Znaj nazwiska służb ratunkowych w swoim nowym kraju.)
  • Llamar y aconsejar sobre situaciones. (Dzwonienie i doradzanie w sytuacjach.)
  • El pretérito imperfecto de verbos regulares (Czas przeszły niedokonany czasowników regularnych)
  • El pretérito imperfecto de verbos irregulares (Imperfekt czasowników nieregularnych)

A2:12 Mi tiempo en la escuela (Mój czas w szkole)

Cele nauczania

  • Aprende sobre el sistema educativo del país. (Dowiedz się o systemie edukacji w kraju.)
  • Habla sobre tu época en la escuela y recuerdos de la infancia. (Opowiedz o swoim czasie w szkole i wspomnieniach z dzieciństwa.)
  • ¿El pretérito imperfecto o el pretérito indefinido? (Czas przeszły niedokonany czy czas przeszły dokonany?)

A2:13 En el banco (W banku)

Cele nauczania

  • Abrir una cuenta bancaria. (Otwórz konto bankowe.)
  • Haz compras en línea y familiarízate con los métodos de pago comunes. (Dokonuj zakupów online i zapoznaj się z powszechnymi metodami płatności.)
  • Conoce los bancos más grandes del país. (Poznaj największe banki w kraju.)
  • Expresiones temporales: "Hace un rato", "Esta semana", "Este mes",etc... (Wyrażenia czasowe: "Hace un rato", "Esta semana", "Este mes", itd...)

A2:14 Título universitario (Dyplom uniwersytecki)

Cele nauczania

  • Habla sobre tus estudios universitarios o metas. (Opowiedz o swoich studiach na uniwersytecie lub celach.)
  • Conoce el vocabulario sobre educación superior. (Poznaj słownictwo dotyczące szkolnictwa wyższego.)
  • Conoce el sistema de educación superior y las instituciones de tu nuevo país. (Poznaj system szkolnictwa wyższego i instytucje w swoim nowym kraju.)
  • Expresiones con los tiempos del pasado: "Ayer", "De repente" , "El mes pasado" , etc... (Wyrażenia dotyczące czasów przeszłych: "Ayer", "De repente", "El mes pasado", itd...)

A2:15 El gobierno y las elecciones (Rząd i wybory)

Cele nauczania

  • Familiarízate con las instituciones gubernamentales básicas del país. (Poznaj podstawowe instytucje rządowe kraju.)
  • Hablar sobre elecciones y votación. (Rozmowa o wyborach i głosowaniu.)
  • Los tiempos del pasado (resumen) (Czasy przeszłe (podsumowanie))

A2:16 Ir a un concierto (Idę na koncert)

Cele nauczania

  • Compra entradas (online) para un festival, concierto, musical,... (Kup bilety (online) na festiwal, koncert, musical,...)
  • Habla sobre instrumentos musicales y tu género favorito. (Porozmawiaj o instrumentach muzycznych i swoim ulubionym gatunku.)
  • Conoce las festividades comunes en tu nuevo país. (Poznaj popularne festiwale w swoim nowym kraju.)
  • El futuro simple: Los verbos regulares (El futuro simple: Regularne czasowniki)
  • El futuro simple: Los verbos irregulares (El futuro simple: czasowniki nieregularne)

A2:17 Visitando amigos (Odwiedzanie przyjaciół)

Cele nauczania

  • Invita y recibe a tus amigos en casa. (Zapraszaj przyjaciół do domu i przyjmuj ich.)
  • Organiza una cena, una noche de juegos u otra actividad. (Zorganizuj kolację, wspólny wieczór gier lub inną aktywność.)
  • Conoce las actividades comunes por la tarde en tu nuevo país. (Poznaj typowe wieczorne aktywności w nowym kraju.)
  • Superlative absolute: -ísimo/-ísima (Superlatyw absolutny: -ísimo/-ísima)

A2:18 Visita el campo (Na wsi)

Cele nauczania

  • Hablar sobre el pueblo y el campo. (Opowiedz o wsi i terenach wiejskich.)
  • Aprende los nombres de los animales de la granja. (Naucz się nazw zwierząt gospodarskich.)
  • Aprende sobre las regiones rurales más conocidas de tu país anfitrión. (Dowiedz się o najbardziej znanych obszarach wiejskich twojego kraju gospodarza.)
  • Los pronombres reflexivos: "Conmigo", "Contigo", "Mí", "Ti', "Sí" (Zaimek zwrotny: "Conmigo", "Contigo", "Mí", "Ti", "Sí")
  • El "se" impersonal (Bezokolicznik "se" impersonalne)

A2:19 En el camping (Na kempingu)

Cele nauczania

  • Aprender los nombres de los objetos naturales comunes. (Naucz się nazw powszechnych obiektów naturalnych.)
  • Navega usando un mapa o GPS. (Nawiguj za pomocą mapy lub GPS-u.)
  • Conoce las regiones comunes para ir de camping en tu nuevo país. (Poznaj popularne regiony do uprawiania turystyki kempingowej w nowym kraju.)
  • Las conjunciones: "Y, Pero, O, Así que, Entonces" (Spójniki: "Y, Pero, O, Así que, Entonces")

A2:20 Viaje familiar al zoológico (Rodzinna wycieczka do zoo)

Cele nauczania

  • Describe diferentes paisajes y animales. (Opisz różne krajobrazy i zwierzęta.)
  • Organiza una actividad familiar en un parque de atracciones. (Zorganizuj rodzinną aktywność w parku rozrywki.)
  • Infórmate sobre zoológicos famosos o reservas naturales en tu país anfitrión (Dowiedz się o słynnych ogrodach zoologicznych lub obszarach dzikiej przyrody w kraju, w którym przebywasz)

A2:21 Caminar el domingo. (Idę na niedzielny spacer.)

Cele nauczania

  • Invita a amigos y familiares a una caminata o pequeño paseo. (Zaprasza znajomych i krewnych na wędrówkę lub krótki spacer.)
  • Vocabulario sobre paisajes y senderismo. (Słownictwo dotyczące krajobrazów i wędrówek.)
  • Conoce las zonas de senderismo más famosas de tu país anfitrión. (Poznaj słynne tereny pieszych wędrówek w kraju, w którym się znajdujesz.)
  • Expresar lo positivo y lo negativo: "Bien/ Bueno, Mal/ Malo" (Wyrażanie pozytywnego i negatywnego: "Bien/ Bueno, Mal/ Malo")

A2:22 Higiene personal (Higiena osobista)

Cele nauczania

  • Hablar de productos de higiene y rutinas. (Porozmawiaj o produktach higienicznych i rutynach.)
  • Explica qué productos de higiene quieres en la tienda. (Wyjaśnij, jakie produkty higieniczne chcesz w sklepie.)
  • Usos de "Antes", "Antes de", "Después", "Después de", "Cuando" (Użycie "Antes", "Antes de", "Después", "Después de", "Cuando")

A2:23 Clases de pasatiempos (Lekcje związane z hobby)

Cele nauczania

  • Busca y encuentra clases particulares. (Wyszukiwanie i znajdowanie prywatnych zajęć.)
  • Inscríbete en una academia local de tu interés. (Zapisz się do lokalnej akademii zgodnej z twoimi zainteresowaniami.)
  • Las preposiciones: "Desde" y "Hasta" (Przyimki: "Desde" i "Hasta")

A2:24 Comida para llevar (Jedzenie na wynos)

Cele nauczania

  • Pide un menú específico. (Poproś o konkretne menu.)
  • Pide comida para llevar. (Zamów jedzenie na wynos.)
  • "Acabar de", "empezar a" , "volver a" + infinitivo („Acabar de”, „empezar a”, „volver a” + bezokolicznik)

A2:25 Comida y hábitos saludables (Zdrowa żywność i nawyki)

Cele nauczania

  • Habla sobre tu dieta y hábitos (in)saludables. (Porozmawiaj o swojej diecie i zdrowych lub niezdrowych nawykach.)
  • Planifica tu menú semanal. (Zaplanuj swoje tygodniowe menu.)
  • El relativo "que" (Relatywne "que")

A2:26 Transporte (sostenible) ((Zrównoważony) transport)

Cele nauczania

  • Habla sobre tu transporte diario. (Opisz swój codzienny transport.)
  • Discute varios tipos de transporte. (Omów różne rodzaje transportu.)
  • Usos de "Poco", "Mucho", "Bastante", "Nada", "Nadie" (Zastosowania "Poco", "Mucho", "Bastante", "Nada", "Nadie")

A2:27 Estilos de ropa y moda (Style ubioru i moda)

Cele nauczania

  • Habla sobre tu conjunto de ropa favorito. (Opowiedz o swoim ulubionym stroju.)
  • Describe tu atuendo y moda. (Opisz swój strój i styl modowy.)
  • Las preposiciones de lugar: "Fuera de", "Bajo", "Alrededor de",etc... (Przyimki miejsca: "Fuera de", "Bajo", "Alrededor de", itd...)

A2:28 Ejercicio y estilo de vida (Ćwiczenia i styl życia)

Cele nauczania

  • Habla sobre los beneficios del ejercicio y el deporte (Omów korzyści płynące z ćwiczeń fizycznych i sportu.)
  • Habla sobre tus rutinas diarias de ejercicio (Opowiedz o swoich codziennych ćwiczeniach)
  • Los adjetivos posesivos: "Mío", "Tuyo", "Suyo", ... (Przymiotniki dzierżawcze: "Mío", "Tuyo", "Suyo", ...)

A2:29 En la inmobiliaria (U agenta nieruchomości)

Cele nauczania

  • Discute un anuncio de una casa o un piso que acabas de ver. (Omów reklamę domu lub mieszkania, którą właśnie zobaczyłeś.)
  • Discutir para comprar una nueva casa o apartamento. (Omów zakup nowego domu lub mieszkania.)
  • El condicional simple (El condicional simple)
  • Condicional tipo 1 (Tryb warunkowy typu 1)

A2:30 En la biblioteca (W bibliotece)

Cele nauczania

  • Habla sobre un libro, cuento de hadas o poema que hayas leído. (Opowiedz o książce, bajce lub wierszu, który przeczytałeś.)
  • Pide un libro o autor en la biblioteca. (Zapytaj o książkę lub autora w bibliotece.)

A2:31 Lista de deseos (Lista życzeń)

Cele nauczania

  • Habla sobre tu lista de cosas que hacer antes de morir y planes futuros (Porozmawiaj o swojej liście rzeczy do zrobienia i planach na przyszłość)
  • Condicional: Los verbos irregulares (Tryb warunkowy: Czasowniki nieregularne)

A2:32 Planes familiares (Plany rodzinne)

Cele nauczania

  • Hablar sobre planes y ambiciones para el futuro (Rozmowa o planach i ambicjach na przyszłość)
  • Habla sobre tus relaciones y planes familiares (Porozmawiaj o swoich relacjach i planach rodzinnych)
  • Expresar deseos, cortesía y sugerencias: "Me gustaría", "Debería", "Querría" (Wyrażanie życzeń, kurtuazji i sugestii: "Me gustaría", "Debería", "Querría")
  • Dar consejos con el condicional simple (Udzielanie porad przy użyciu condicional simple)

A2:33 Mi propio negocio (Mój własny biznes)

Cele nauczania

  • Discutir planes para iniciar un negocio. (Omówienie planów rozpoczęcia działalności gospodarczej.)
  • Habla sobre las responsabilidades diarias de la contabilidad. (Omów codzienne obowiązki związane z prowadzeniem księgowości.)
  • El gerundio, las tres conjugaciones (Gerundium, trzy koniugacje)

A2:34 Estar jubilado (Być na emeryturze)

Cele nauczania

  • Habla sobre actividades y cambios en el estilo de vida después de jubilarte. (Porozmawiaj o aktywnościach i zmianach stylu życia po przejściu na emeryturę.)
  • Hablar sobre acciones en curso en el futuro. (Mówić o trwających działaniach w przyszłości.)
  • Los verbos "Llevar/Seguir" + Gerundio (Czasowniki "Llevar/Seguir" + Gerundio)

A2:35 Servicios y comercios locales (Lokalne usługi i sklepy)

Cele nauczania

  • Conocer los nombres de los servicios y tiendas locales. (Znać nazwy lokalnych usług i sklepów.)
  • Discute lo que encuentras en el centro comercial. (Omów, co znajdziesz w centrum handlowym.)
  • Las conjunciones: "Ni... Ni...", "Así Como" (Spójniki: "Ni... Ni...", "Así Como")

A2:36 De la oficina de correos al correo electrónico (Od poczty tradycyjnej do e-maila)

Cele nauczania

  • Enviar y recibir mensajes. (Wysyłaj i odbieraj wiadomości.)
  • Correo electrónico e internet. (Email i internet.)
  • El presente de subjuntivo: Los verbos regulares (El presente de subjuntivo: Regularne czasowniki)

A2:37 Buscando trabajo (Szukam pracy)

Cele nauczania

  • Crea y envía tu currículum. (Stwórz i wyślij swoje CV.)
  • Utiliza portales de empleo para buscar trabajo. (Użyj portali pracy, aby szukać pracy.)
  • El imperativo con pronombres: directos, indirectos y combinados (Tryb rozkazujący z zaimkami: bezpośrednimi, pośrednimi i kombinowanymi)

A2:38 Entrevista de trabajo (Rozmowa o pracę)

Cele nauczania

  • Realizar una entrevista de trabajo (Przeprowadzanie rozmowy kwalifikacyjnej)
  • Complemento indirecto (Dopełnienie dalsze)
  • Imperativo afirmativo informal: "Tú" y "Vosotros" (Tryb rozkazujący w formie afirmatywnej nieformalnej: "Tú" i "Vosotros")

A2:39 Trabajo en equipo (Praca w zespole)

Cele nauczania

  • Vocabulario sobre equipos y roles (Słownictwo dotyczące zespołów i ról)
  • Dar órdenes con objeto indirecto (Wydawanie poleceń z dopełnieniem dalszym)
  • El imperativo negativo (Tryb rozkazujący przeczący)

A2:41 Opiniones y negociaciones (Opinie i negocjacje)

Cele nauczania

  • Exprésate (Wyraź swoją opinię)
  • Aprende frases básicas para discutir puntos de vista (Naucz się podstawowych zwrotów do dyskusji na temat poglądów)
  • Estilo indirecto con pretéritos simples (Mowa zależna z czasami przeszłymi prostymi)

A2:40 Oficina y reuniones (Biuro i spotkania)

Cele nauczania

  • Aprender vocabulario básico de debate (Naucz się podstawowego słownictwa debatowego)
  • Expresar acuerdo y desacuerdo (Wyrażanie zgody i braku zgody)
  • Los imperativos: Mira, Oye, ¿Diga? (Tryby rozkazujące: Mira, Oye, ¿Diga?)

A2:42 Organización y delegación (Organizacja i delegowanie)

Cele nauczania

  • Vocabulario sobre jerarquía organizacional (Słownictwo dotyczące hierarchii organizacyjnej)
  • Dar órdenes (Wydawanie poleceń)
  • Expresar acuerdo y desacuerdo (Wyrażanie zgody i niezgody)

A2:43 ¿Teletrabajo u oficina? (Praca zdalna czy w biurze?)

Cele nauczania

  • Vocabulario diario de oficina (Codzienna terminologia biurowa)
  • Vocabulario de trabajo remoto (Słownictwo pracy zdalnej)
  • ¿Cómo expresar opiniones? (Jak wyrażać opinie?)