Rozmowa
1. | Pedro: | ¿Cuánto es veinte más diez? | (Ile to jest dwadzieścia plus dziesięć?) Pokaż |
2. | Ana: | Es treinta, es fácil. | (To jest trzydzieści, to łatwe.) Pokaż |
3. | Pedro: | ¿Y si restamos cinco? | (A jeśli odejmiemy pięć?) Pokaż |
4. | Ana: | Es veinticinco. | (To dwadzieścia pięć.) Pokaż |
5. | Pedro: | Ahora suma cincuenta más veinte. | (Teraz dodaj cincuenta i veinte.) Pokaż |
6. | Ana: | Es setenta. | (To siedemdziesiąt.) Pokaż |
7. | Pedro: | ¿Y cien menos cuarenta? | (A sto minus czterdzieści?) Pokaż |
8. | Ana: | Es sesenta, ¿verdad? | (To sześćdziesiąt, prawda?) Pokaż |
9. | Pedro: | ¡Muy bien! | (Bardzo dobrze!) Pokaż |
Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji
Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.
- ¿Cuánto es veinte más veinte?
- ¿Cuánto es cien menos treinta?
- ¿Usas matemáticas en tu vida diaria?
Ile to jest dwadzieścia plus dwadzieścia?
Ile to jest sto minus trzydzieści?
Czy używasz matematyki w swoim codziennym życiu?
Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania
Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.
cien, veinticinco, veinte, treinta, cincuenta
1.
Ahora suma ... más veinte.
(Teraz dodaj pięćdziesiąt do dwudziestu.)
2.
Es ..., es fácil.
(To trzydzieści, to łatwe.)
3.
¿Cuánto es ... más diez?
(Ile to jest dwadzieścia plus dziesięć?)
4.
¿Y ... menos cuarenta?
(A sto minus czterdzieści?)
5.
Es ....
(To dwadzieścia pięć.)
Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst
Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.
1
1
¿Cuánto es veinte más diez?
(Ile to jest dwadzieścia plus dziesięć?)
8
...
Es sesenta, ¿verdad?
(To sześćdziesiąt, prawda?)
9
9
¡Muy bien!
(Bardzo dobrze!)
4
...
Es veinticinco.
(To dwadzieścia pięć.)
5
...
Ahora suma cincuenta más veinte.
(Teraz dodaj pięćdziesiąt do dwudziestu.)
3
...
¿Y si restamos cinco?
(A jeśli odejmiemy pięć?)
7
...
¿Y cien menos cuarenta?
(A sto minus czterdzieści?)
2
...
Es treinta, es fácil.
(To trzydzieści, to łatwe.)
6
...
Es setenta.
(To siedemdziesiąt.)