10K+ studenci - 4.8/5

Ucz się z nauczycielem Materiały dydaktyczne wliczone Ćwicz rozmowę

A2.22.1 Spacer z niespodziankami

Pedro i Ana idą razem i rozmawiają o opowieści pełnej niespodzianek.

Diálogo: Un Paseo con Sorpresas

Pedro y Ana caminan juntos y hablan sobre un cuento lleno de sorpresas.

A2.22.1 Spacer z niespodziankami

A2 Hiszpański

Poziom: A2

Moduł 3: El buen pasado (Stare, dobre czasy)

Lekcja 22: Mezclando los pasados (Mieszanie momentów i wydarzeń z przeszłości)

Historia uczenia się

Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Audio
Audio
Audio with translations
Audio with translations

Rozmowa

1. Pedro: Acabo de leer el libro del que hemos hablado esta semana. (Właśnie przeczytałam książkę, o której rozmawialiśmy w tym tygodniu.)
2. Ana: ¡Qué bien! ¿Te gustó? (Ale super! Podobała ci się?)
3. Pedro: Bueno, al principio la historia me pareció aburrida. No pasó nada especial. (Cóż, na początku historia wydała mi się nudna. Nic specjalnego się nie wydarzyło.)
4. Ana: Sí, pero después el personaje principal empezó a buscar ayuda para salvar su ciudad. (Tak, ale potem postać główna zaczęła szukać pomocy, aby uratować swoje miasto.)
5. Pedro: Y de repente apareció otro personaje misterioso para ayudarlo. (I nagle pojawiła się kolejna tajemnicza postać, aby mu pomóc.)
6. Ana: Luego los dos desaparecieron sin decir nada pero al final salvaron la ciudad. (Potem oni oboje zniknęli bez słowa, ale na koniec uratowali miasto.)
7. Pedro: ¡Qué historia tan emocionante al final! (Co za emocjonująca historia na końcu!)
8. Ana: Sí, antes no me gustaba pero ahora me gusta mucho. (Tak, wcześniej mi się to nie podobało, ale teraz bardzo mi się podoba.)
9. Pedro: Creo que la historia es muy buena. (Myślę, że historia jest bardzo dobra.)
10. Ana: ¡Estoy de acuerdo! Era un cuento muy interesante. (Zgadzam się! To była bardzo interesująca opowieść.)

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Qué piensan Pedro y Ana sobre la historia al principio?
  2. Co Pedro i Ana myślą o historii na początku?
  3. ¿Qué hace el personaje principal después del principio de la historia?
  4. Co robi główny bohater po początku historii?
  5. ¿Cómo cambia la opinión de Ana y Pedro sobre la historia?
  6. Jak zmienia się opinia Any i Pedra na temat historii?
  7. ¿Te ha pasado alguna vez que al principio no te gustaba una historia y al final sí?
  8. Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się, że na początku nie podobała ci się historia, a na końcu tak?
  9. ¿Qué prefieres, una historia misteriosa o una historia sin sorpresas? ¿Por qué?
  10. Co wolisz, tajemniczą historię czy historię bez niespodzianek? Dlaczego?

Ćwiczenie 2: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
5
... Y de repente apareció otro personaje misterioso para ayudarlo.
(I nagle pojawiła się inna tajemnicza postać, aby mu pomóc.)
10
10 ¡Estoy de acuerdo! Era un cuento muy interesante.
(Zgadzam się! To była bardzo interesująca opowieść.)
9
... Creo que la historia es muy buena.
(Myślę, że historia jest bardzo dobra.)
2
... ¡Qué bien! ¿Te gustó?
(Ale super! Podobała ci się?)
7
... ¡Qué historia tan emocionante al final!
(Jaka ekscytująca historia na koniec!)
3
... Bueno, al principio la historia me pareció aburrida. No pasó nada especial.
(Cóż, na początku historia wydawała mi się nudna. Nie wydarzyło się nic specjalnego.)
6
... Luego los dos desaparecieron sin decir nada pero al final salvaron la ciudad.
(Potem obydwaj zniknęli bez słowa, ale na końcu uratowali miasto.)
1
1 Acabo de leer el libro del que hemos hablado esta semana.
(Właśnie przeczytałam książkę, o której rozmawialiśmy w tym tygodniu.)
8
... Sí, antes no me gustaba pero ahora me gusta mucho.
(Tak, wcześniej mi się nie podobała, ale teraz bardzo mi się podoba.)
4
... Sí, pero después el personaje principal empezó a buscar ayuda para salvar su ciudad.
(Tak, ale potem główny bohater zaczął szukać pomocy, aby uratować swoje miasto.)

Ćwiczenie 3: Wybierz właściwe słowo

Instrukcja: Wybierz właściwe słowo, przeczytaj zdanie na głos i przetłumacz.

Pokaż odpowiedzi Pokaż tłumaczenie

de repente, cuento, historia, antes, el personaje, al principio, desaparecieron, al final

1. Luego los dos ... sin decir nada pero al final salvaron la ciudad.

Luego los dos desaparecieron sin decir nada pero al final salvaron la ciudad.
(Potem obydwaj zniknęli bez słowa, ale na końcu uratowali miasto.)

2. ¡Qué historia tan emocionante ...!

¡Qué historia tan emocionante al final!
(Jaka ekscytująca historia na koniec!)

3. Sí, ... no me gustaba pero ahora me gusta mucho.

Sí, antes no me gustaba pero ahora me gusta mucho.
(Tak, wcześniej mi się nie podobała, ale teraz bardzo mi się podoba.)

4. Y ... apareció otro personaje misterioso para ayudarlo.

Y de repente apareció otro personaje misterioso para ayudarlo.
(I nagle pojawiła się inna tajemnicza postać, aby mu pomóc.)

5. ¡Estoy de acuerdo! Era un ... muy interesante.

¡Estoy de acuerdo! Era un cuento muy interesante.
(Zgadzam się! To była bardzo interesująca opowieść.)

6. Creo que la ... es muy buena.

Creo que la historia es muy buena.
(Myślę, że historia jest bardzo dobra.)

7. Bueno, ... la historia me pareció aburrida. No pasó nada especial.

Bueno, al principio la historia me pareció aburrida. No pasó nada especial.
(Cóż, na początku historia wydawała mi się nudna. Nie wydarzyło się nic specjalnego.)

8. Sí, pero después ... principal empezó a buscar ayuda para salvar su ciudad.

Sí, pero después el personaje principal empezó a buscar ayuda para salvar su ciudad.
(Tak, ale potem główny bohater zaczął szukać pomocy, aby uratować swoje miasto.)

Ćwiczenie 4: Przetłumacz i użyj w zdaniu

Instrukcja: Przetłumacz i powiedz to słowo na głos. Użyj tego słowa w zdaniu.

Pokaż tłumaczenie
1. Al final
(Na końcu)
2. Al principio
(Na początku)
3. Antes
(Wcześniej)
4. Desaparecieron
(Zniknęli)
5. Cuento
(Opowieść)
6. De repente
(Nagle)
7. Historia
(Historia)
8. Personaje
(Postać)