Wytyczne nauczania +/- 30 minut

De lunes a viernes,  voy al trabajo muy temprano.
No me gusta desayunar temprano, así que cada día preparo algo rápido y rico para llevar al trabajo.

El lunes tomo pan con tomate, un poco de queso y café con leche.
El martes llevo huevos cocidos, pan y una taza de caliente.
El miércoles como una tostada con jamón, una manzana y un café.
El jueves repito pan con queso, pero esta vez con un vaso de leche.
Y el viernes, para terminar la semana, preparo zumo de naranja y huevos revueltos.

Cada día cambio un poco, pero siempre desayuno bien.
¡Así empiezo el día con energía!

Od poniedziałku do piątku idę do pracy bardzo wcześnie.
Nie lubię jeść śniadania wcześnie, więc każdego dnia przygotowuję coś szybkiego i smacznego do zabrania do pracy.

W poniedziałek jem chleb z pomidorem, trochę sera i kawę z mlekiem.
We wtorek zabieram jajka na twardo, chleb i filiżankę gorącej herbaty.
W środę jem tost z szynką, jabłko i kawę.
W czwartek powtarzam chleb z serem, ale tym razem z szklanką mleka.
A w piątek, na zakończenie tygodnia, przygotowuję sok pomarańczowy i jajecznicę.

Codziennie trochę zmieniam, ale zawsze dobrze śniadaniuję.
Tak zaczynam dzień z energią!

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Qué desayuna Marta el lunes?
  2. Co Marta je na śniadanie w poniedziałek?
  3. ¿Qué bebe y come el martes?
  4. Co pije i je we wtorek?
  5. ¿Desayuna siempre lo mismo o cambia cada día?
  6. Czy zawsze jesz na śniadanie to samo, czy zmieniasz codziennie?
  7. ¿Qué desayunas tú normalmente?
  8. Co zazwyczaj jesz na śniadanie?
  9. ¿Prefieres el café o el té por la mañana?
  10. Wolisz kawę czy herbatę rano?