Rozmowa
1. | Pablo: | Ya he elegido a mi personaje. | (Już wybrałem swoją postać.) Pokaż |
2. | Sara: | ¡Yo también! ¿Es bajo tu personaje? | (Ja też! Czy twój bohater jest niski?) Pokaż |
3. | Pablo: | No, es bastante alto. | (Nie, jest całkiem wysoki.) Pokaż |
4. | Sara: | ¿Tiene el pelo corto? | (Czy ma krótkie włosy?) Pokaż |
5. | Pablo: | Sí, y también es muy guapo. | (Tak, i jest też bardzo przystojny.) Pokaż |
6. | Sara: | ¿Es un actor moreno? | (Czy to murzyn aktor?) Pokaż |
7. | Pablo: | Exactamente. ¡Ah, siempre te lo pongo fácil! | (Dokładnie. Ach, zawsze Ci to ułatwiam!) Pokaż |
8. | Sara: | ¡Lo sabía! Es Antonio Banderas. Ahora te toca. | (Wiedziałem! To Antonio Banderas. Teraz twoja kolej.) Pokaż |
9. | Pablo: | Vale, ¿tu personaje es una actriz con pelo largo? | (Dobrze, czy twoja postać to aktorka z długimi włosami?) Pokaż |
10. | Sara: | Sí, largo y castaño. | (Tak, długie i kasztanowe.) Pokaż |
11. | Pablo: | Hm, y la gente la encuentra muy guapa? | (Hm, czy ludzie uważają ją za bardzo ładną?) Pokaż |
12. | Sara: | Pues, sí y muy elegante. Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales. | (Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.) Pokaż |
13. | Pablo: | ¡Entonces es Penélope Crúz! | (To wtedy Penélope Cruz!) Pokaż |
14. | Sara: | ¡Correcto! ¡Este juego me encanta! | (Zgadza się! Uwielbiam tę grę!) Pokaż |
Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji
Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.
- ¿Qué adjetivos usa Pablo para describir a Antonio Banderas?
- ¿Cómo es el pelo de Penélope Cruz según el diálogo?
- ¿Qué dice Pablo después de que Sara adivina a Antonio Banderas?
- ¿Quién es una persona famosa que te parece guapa o elegante? ¿Por qué?
- ¿Prefieres describir a personas reales o personajes de películas? ¿Por qué?
Jakich przymiotników używa Pablo, aby opisać Antonio Banderasa?
Jakie są włosy Penélope Cruz według dialogu?
Teraz twoja kolej.
Kto jest znaną osobą, którą uważasz za ładną lub elegancką? Dlaczego?
Wolisz opisywać prawdziwe osoby czy postacie z filmów? Dlaczego?
Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania
Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.
corto, guapo, bajo, alto, elegante
1.
¡Yo también! ¿Es ... tu personaje?
(Ja również! Czy twoja postać jest niska?)
2.
No, es bastante ....
(Nie, jest dość wysoki.)
3.
¿Tiene el pelo ...?
(Czy on/ona ma krótkie włosy?)
4.
Sí, y también es muy ....
(Tak, i jest też bardzo przystojny.)
5.
Pues, sí y muy .... Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales.
(Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.)
Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst
Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.
6
...
¿Es un actor moreno?
(Czy to ciemnoskóry aktor?)
10
...
Sí, largo y castaño.
(Tak, długie i brązowe.)
7
...
Exactamente. ¡Ah, siempre te lo pongo fácil!
(Dokładnie. Ach, zawsze Ci to ułatwiam!)
3
...
No, es bastante alto.
(Nie, jest dość wysoki.)
8
...
¡Lo sabía! Es Antonio Banderas. Ahora te toca.
(Wiedziałem! To Antonio Banderas. Teraz twoja kolej.)
2
...
¡Yo también! ¿Es bajo tu personaje?
(Ja również! Czy twoja postać jest niska?)
12
...
Pues, sí y muy elegante. Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales.
(Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.)
9
...
Vale, ¿tu personaje es una actriz con pelo largo?
(Dobrze, czy twoja postać to aktorka z długimi włosami?)
1
1
Ya he elegido a mi personaje.
(Już wybrałem swoją postać.)
13
...
¡Entonces es Penélope Crúz!
(To wtedy Penélope Cruz!)
14
14
¡Correcto! ¡Este juego me encanta!
(Zgadza się! Uwielbiam tę grę!)
4
...
¿Tiene el pelo corto?
(Czy on/ona ma krótkie włosy?)
11
...
Hm, y la gente la encuentra muy guapa?
(Hm, a ludzie uważają ją za bardzo ładną?)
5
...
Sí, y también es muy guapo.
(Tak, i jest też bardzo przystojny.)