Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Rozmowa

1. Pablo: Ya he elegido a mi personaje. (Już wybrałem swoją postać.) Pokaż
2. Sara: ¡Yo también! ¿Es bajo tu personaje? (Ja też! Czy twój bohater jest niski?) Pokaż
3. Pablo: No, es bastante alto. (Nie, jest całkiem wysoki.) Pokaż
4. Sara: ¿Tiene el pelo corto? (Czy ma krótkie włosy?) Pokaż
5. Pablo: Sí, y también es muy guapo. (Tak, i jest też bardzo przystojny.) Pokaż
6. Sara: ¿Es un actor moreno? (Czy to murzyn aktor?) Pokaż
7. Pablo: Exactamente. ¡Ah, siempre te lo pongo fácil! (Dokładnie. Ach, zawsze Ci to ułatwiam!) Pokaż
8. Sara: ¡Lo sabía! Es Antonio Banderas. Ahora te toca. (Wiedziałem! To Antonio Banderas. Teraz twoja kolej.) Pokaż
9. Pablo: Vale, ¿tu personaje es una actriz con pelo largo? (Dobrze, czy twoja postać to aktorka z długimi włosami?) Pokaż
10. Sara: Sí, largo y castaño. (Tak, długie i kasztanowe.) Pokaż
11. Pablo: Hm, y la gente la encuentra muy guapa? (Hm, czy ludzie uważają ją za bardzo ładną?) Pokaż
12. Sara: Pues, sí y muy elegante. Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales. (Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.) Pokaż
13. Pablo: ¡Entonces es Penélope Crúz! (To wtedy Penélope Cruz!) Pokaż
14. Sara: ¡Correcto! ¡Este juego me encanta! (Zgadza się! Uwielbiam tę grę!) Pokaż

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Qué adjetivos usa Pablo para describir a Antonio Banderas?
  2. Jakich przymiotników używa Pablo, aby opisać Antonio Banderasa?
  3. ¿Cómo es el pelo de Penélope Cruz según el diálogo?
  4. Jakie są włosy Penélope Cruz według dialogu?
  5. ¿Qué dice Pablo después de que Sara adivina a Antonio Banderas?
  6. Teraz twoja kolej.
  7. ¿Quién es una persona famosa que te parece guapa o elegante? ¿Por qué?
  8. Kto jest znaną osobą, którą uważasz za ładną lub elegancką? Dlaczego?
  9. ¿Prefieres describir a personas reales o personajes de películas? ¿Por qué?
  10. Wolisz opisywać prawdziwe osoby czy postacie z filmów? Dlaczego?

Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

corto, guapo, bajo, alto, elegante

1.
¡Yo también! ¿Es ... tu personaje?
(Ja również! Czy twoja postać jest niska?)
2.
No, es bastante ....
(Nie, jest dość wysoki.)
3.
¿Tiene el pelo ...?
(Czy on/ona ma krótkie włosy?)
4.
Sí, y también es muy ....
(Tak, i jest też bardzo przystojny.)
5.
Pues, sí y muy .... Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales.
(Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
6
... ¿Es un actor moreno?
(Czy to ciemnoskóry aktor?)
10
... Sí, largo y castaño.
(Tak, długie i brązowe.)
7
... Exactamente. ¡Ah, siempre te lo pongo fácil!
(Dokładnie. Ach, zawsze Ci to ułatwiam!)
3
... No, es bastante alto.
(Nie, jest dość wysoki.)
8
... ¡Lo sabía! Es Antonio Banderas. Ahora te toca.
(Wiedziałem! To Antonio Banderas. Teraz twoja kolej.)
2
... ¡Yo también! ¿Es bajo tu personaje?
(Ja również! Czy twoja postać jest niska?)
12
... Pues, sí y muy elegante. Es muy famosa, tiene muchos premios nacionales e internacionales.
(Cóż, tak i bardzo elegancka. Jest bardzo sławna, ma wiele nagród krajowych i międzynarodowych.)
9
... Vale, ¿tu personaje es una actriz con pelo largo?
(Dobrze, czy twoja postać to aktorka z długimi włosami?)
1
1 Ya he elegido a mi personaje.
(Już wybrałem swoją postać.)
13
... ¡Entonces es Penélope Crúz!
(To wtedy Penélope Cruz!)
14
14 ¡Correcto! ¡Este juego me encanta!
(Zgadza się! Uwielbiam tę grę!)
4
... ¿Tiene el pelo corto?
(Czy on/ona ma krótkie włosy?)
11
... Hm, y la gente la encuentra muy guapa?
(Hm, a ludzie uważają ją za bardzo ładną?)
5
... Sí, y también es muy guapo.
(Tak, i jest też bardzo przystojny.)