Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Rozmowa

1. Ana: Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la recepción? (Cześć, jak się masz? Czy możesz mi powiedzieć, gdzie jest recepcja?) Pokaż
2. Recepcionista: ¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación reservada? (Cześć! Oczywiście, na końcu po lewej stronie. Czy ma już Pan/Pani zarezerwowany pokój?) Pokaż
3. Ana: No, tengo problemas con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible? (Nie, mam problemy z moim telefonem, chciałbym zarezerwować pokój z widokiem na Sagradę Famílię. Czy to możliwe?) Pokaż
4. Recepcionista: Perfecto, ven conmigo y voy a comprobarlo. Sí, tenemos una, ¿quiere registrarse? (Perfekcyjnie, chodź ze mną, sprawdzę to. Tak, mamy, czy chce się Pan/Pani zarejestrować?) Pokaż
5. Ana: ¡Qué bien! Sí, ¿puedo hacer el check-in ahora? (Świetnie! Tak, czy mogę zrobić check-in teraz?) Pokaż
6. Recepcionista: Claro, sólo necesito tu pasaporte y una tarjeta para la llave. (Oczywiście, potrzebuję tylko twojego paszportu i karty do klucza.) Pokaż
7. Ana: Aquí está. ¿Me podrías dar una llave extra para mi compañero? (Oto ona. Czy mógłbyś mi dać dodatkowy klucz dla mojego kolegi?) Pokaż
8. Recepcionista: Lo siento, pero sólo tenemos una por habitación. (Przykro mi, ale mamy tylko jeden na pokój.) Pokaż
9. Ana: Está bien, vamos a encontrar una solución. (W porządku, znajdziemy rozwiązanie.) Pokaż
10. Recepcionista: ¡Perfecto! Pues, si tiene más preguntas... (Świetnie! Więc jeśli ma pan więcej pytań...) Pokaż
11. Ana: ¿A qué hora es el check-out mañana? (O której godzinie jest check-out jutro?) Pokaż
12. Recepcionista: El check-out es a las doce del mediodía. (Check-out jest o dwunastej w południe.) Pokaż
13. Ana: ¡Gracias! Has sido muy amable. (Dziękuję! Byłeś bardzo miły.) Pokaż

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Dónde está la recepción en el hotel?
  2. Gdzie jest recepcja w hotelu?
  3. ¿Que necesita el recepcionista para hacer el check-in?
  4. Czego potrzebuje recepcjonista, aby zameldować się?
  5. ¿A qué hora es el check-out?
  6. O której godzinie jest wymeldowanie?
  7. ¿Has reservado alguna vez una habitación con vista a un lugar famoso?
  8. Czy kiedykolwiek zarezerwowałeś pokój z widokiem na słynne miejsce?

Ćwiczenie 2: Uzupełnij luki i dokończ zdania

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

check-out, reservada, amable, problemas, recepción

1.
¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación ...?
(Cześć! Oczywiście, jest na końcu, po lewej stronie. Czy masz już zarezerwowany pokój?)
2.
¡Gracias! Has sido muy ....
(Dziękuję! Byłeś bardzo uprzejmy.)
3.
Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la ...?
(Cześć, jak się masz? Czy możesz mi powiedzieć, gdzie jest recepcja?)
4.
No, tengo ... con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible?
(Nie, mam problemy z moim telefonem, chciałbym zarezerwować pokój z widokiem na Sagradę Famílię. Czy to możliwe?)
5.
¿A qué hora es el ... mañana?
(O której godzinie jest wymeldowanie jutro?)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
2
... ¡Hola! Claro, está al fondo, a la izquierda. ¿Ya tiene una habitación reservada?
(Cześć! Oczywiście, jest na końcu, po lewej stronie. Czy masz już zarezerwowany pokój?)
9
... Está bien, vamos a encontrar una solución.
(W porządku, znajdziemy rozwiązanie.)
11
... ¿A qué hora es el check-out mañana?
(O której godzinie jest wymeldowanie jutro?)
6
... Claro, sólo necesito tu pasaporte y una tarjeta para la llave.
(Jasne, potrzebuję tylko twojego paszportu i karty do klucza.)
3
... No, tengo problemas con mi móvil, me gustaría reservar una con la vista a la Sagrada Familia. ¿Es posible?
(Nie, mam problemy z moim telefonem, chciałbym zarezerwować pokój z widokiem na Sagradę Famílię. Czy to możliwe?)
1
1 Hola, ¿qué tal? ¿Me puede decir dónde está la recepción?
(Cześć, jak się masz? Czy możesz mi powiedzieć, gdzie jest recepcja?)
13
13 ¡Gracias! Has sido muy amable.
(Dziękuję! Byłeś bardzo uprzejmy.)
12
... El check-out es a las doce del mediodía.
(Wymeldowanie jest o dwunastej w południe.)
10
... ¡Perfecto! Pues, si tiene más preguntas...
(Świetnie! Więc jeśli ma pan więcej pytań...)
7
... Aquí está. ¿Me podrías dar una llave extra para mi compañero?
(Oto ona. Czy mógłbyś dać mi dodatkowy klucz dla mojego towarzysza?)
5
... ¡Qué bien! Sí, ¿puedo hacer el check-in ahora?
(Świetnie! Tak, czy mogę się teraz zameldować?)
8
... Lo siento, pero sólo tenemos una por habitación.
(Przykro mi, ale mamy tylko jeden na pokój.)
4
... Perfecto, ven conmigo y voy a comprobarlo. Sí, tenemos una, ¿quiere registrarse?
(Perfecto, chodź ze mną, sprawdzę. Tak, mamy jeden, chcesz się zameldować?)