Ana i Pedro meldują się w hotelu

Krótki dialog między Pedro a Aną przy recepcji hotelu.

Diálogo: Ana y Pedro hacen el check in en el hotel

Un diálogo corto entre Pedro y Ana en la recepción de un hotel.

 Ana i Pedro meldują się w hotelu

A2 Hiszpański

Poziom: A2

Moduł 1: Viajar: ¡A lo desconocido! (Podróżowanie: ruszamy w dzicz!)

Lekcja 6: En el hotel (W hotelu)

Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Rozmowa

1. Pedro: ¿Has hecho el check in ya? (Czy zrobiłeś już check in?)
2. Ana: Sí, he hecho el check in en la recepción. (Tak, zrobiłam check-in na recepcji.)
3. Pedro: ¿La recepción está en la entrada o salida? (Czy recepcja jest przy wejściu czy wyjściu?)
4. Ana: Está en la entrada del hotel. (Jest w wejściu hotelu.)
5. Pedro: Yo también quiero registrarme ahora. (Ja też chcę się zarejestrować teraz.)
6. Ana: ¡Qué bien! El servicio es bueno. (Jak dobrze! Usługa jest dobra.)
7. Pedro: ¿Y los trabajadores son amables? (A czy pracownicy są mili?)
8. Ana: Sí, son muy amables. El recepcionista te va a dar las llaves. ¡No las pierdas! (Tak, są bardzo uprzejmi. Recepcjonista da ci klucze. Nie zgub ich!)
9. Pedro: Perfecto. Voy a descansar un poco y luego podemos ir a pasear. (Perfekcyjnie. Idę odpocząć trochę, a potem możemy iść na spacer.)
10. Ana: Sí, me parece bien. No olvides hacer el check out mañana. (Tak, myślę, że to dobry pomysł. Nie zapomnij zrobić check-out jutro.)

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Quién hace el check in primero?
  2. Kto robi najpierw check-in?
  3. ¿Qué planes tienen Ana y Pedro después de hacer el check in?
  4. Jakie plany mają Ana i Pedro po tym, jak się zameldują?
  5. ¿Cuándo tienen que hacer el check out?
  6. Kiedy muszą się wymeldować?
  7. ¿Para ti es importante un buen servicio cuando estás de vacaciones en un hotel?
  8. Czy dla ciebie ważna jest dobra obsługa, gdy jesteś na wakacjach w hotelu?

Ćwiczenie 2:

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

registrarme, Has hecho el check in, recepción, entrada, salida

1.
¿... ya?
(Czy już się zameldowałeś?)
2.
Sí, he hecho el check in en la ....
(Tak, zrobiłem check-in w recepcji.)
3.
¿La recepción está en la entrada o ...?
(Czy recepcja jest przy wejściu, czy wyjściu?)
4.
Está en la ... del hotel.
(Jest przy wejściu do hotelu.)
5.
Yo también quiero ... ahora.
(Ja też chcę się teraz zarejestrować.)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
9
... Perfecto. Voy a descansar un poco y luego podemos ir a pasear.
(Perfekcyjnie. Ja odpocznę trochę i potem możemy iść na spacer.)
7
... ¿Y los trabajadores son amables?
(A czy pracownicy są mili?)
6
... ¡Qué bien! El servicio es bueno.
(Jak dobrze! Obsługa jest dobra.)
4
... Está en la entrada del hotel.
(Jest przy wejściu do hotelu.)
2
... Sí, he hecho el check in en la recepción.
(Tak, zrobiłem check-in w recepcji.)
1
1 ¿Has hecho el check in ya?
(Czy już się zameldowałeś?)
3
... ¿La recepción está en la entrada o salida?
(Czy recepcja jest przy wejściu, czy wyjściu?)
5
... Yo también quiero registrarme ahora.
(Ja też chcę się teraz zarejestrować.)
10
10 Sí, me parece bien. No olvides hacer el check out mañana.
(Tak, myślę, że to dobry pomysł. Nie zapomnij zrobić check-out jutro.)
8
... Sí, son muy amables. El recepcionista te va a dar las llaves. ¡No las pierdas!
(Tak, są bardzo miłe. Recepcjonista da ci klucze. Nie zgub ich!)