10K+ studenci - 4.8/5

Ucz się z nauczycielem Materiały dydaktyczne wliczone Ćwicz rozmowę

A1.26.1 Ana gotuje z Pedro

Pedro i Ana rozmawiają o składnikach, których Ana używa podczas gotowania, dyskutując o ich smakach i teksturach.

Diálogo: Ana cocina con Pedro

Pedro y Ana hablan sobre los ingredientes que Ana está usando mientras cocina, discutiendo sus sabores y texturas.

A1.26.1 Ana gotuje z Pedro

A1 Hiszpański

Poziom: A1

Moduł 4: Describir objetos y personas. (Opisywanie przedmiotów i osób)

Lekcja 26: Sentidos y percepción (Zmysły i postrzeganie)

Historia uczenia się

Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Audio
Audio
Audio with translations
Audio with translations

Rozmowa

1. Pedro: ¿Qué haces? (Co robisz?)
2. Ana: Estoy cocinando. (Gotuję.)
3. Pedro: ¿Qué necesitas? (Czego potrzebujesz?)
4. Ana: Necesito un tomate dulce. (Potrzebuję pomidora słodkiego.)
5. Pedro: ¿Qué es lo que huele fuerte? (Co pachnie mocno?)
6. Ana: Es el ajo. Su olor es muy fuerte. (To jest czosnek. Jego zapach jest bardzo silny.)
7. Pedro: ¿Quieres añadir un limón? (Czy chcesz dodać cytrynę?)
8. Ana: No, el limón es muy ácido. (Nie, cytryna jest bardzo kwaśna.)
9. Pedro: ¿Y cómo es el queso? (A jaki jest ser?)
10. Ana: El queso es salado. Es más salado que el pan. (Ser jest słony. Jest bardziej słony niż chleb.)
11. Pedro: ¿El pan es duro? (Czy chleb jest twardy?)
12. Ana: Sí, el pan es duro. Prefiero el queso, es más suave. (Tak, chleb jest twardy. Wolę ser, jest bardziej miękki.)

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Cómo es el queso? A. dulce B. suave C. salado
  2. Jaki jest ser? A. słodki B. łagodny C. słony
  3. ¿Cómo es el limón? A. ácido B. dulce C. suave
  4. Jak smakuje cytryna? A. kwaśny B. słodki C. łagodny
  5. El ajo que es menos fuerte que el tomate. A. verdadero B. falso
  6. Czosnek, który jest mniej ostry niż pomidor. A. prawda B. fałsz

Ćwiczenie 2: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
11
... ¿El pan es duro?
(Czy chleb jest twardy?)
7
... ¿Quieres añadir un limón?
(Czy chcesz dodać cytrynę?)
6
... Es el ajo. Su olor es muy fuerte.
(To jest czosnek. Jego zapach jest bardzo silny.)
10
... El queso es salado. Es más salado que el pan.
(Ser jest słony. On jest bardziej słony niż chleb.)
12
12 Sí, el pan es duro. Prefiero el queso, es más suave.
(Tak, chleb jest twardy. Wolę ser, jest bardziej miękki.)
4
... Necesito un tomate dulce.
(Potrzebuję słodkiego pomidora.)
9
... ¿Y cómo es el queso?
(A jaki jest ser?)
8
... No, el limón es muy ácido.
(Nie, cytryna jest bardzo kwaśna.)
1
1 ¿Qué haces?
(Co robisz?)
5
... ¿Qué es lo que huele fuerte?
(Co tak mocno pachnie?)
2
... Estoy cocinando.
(Gotuję.)
3
... ¿Qué necesitas?
(Czego potrzebujesz?)

Ćwiczenie 3: Wybierz właściwe słowo

Instrukcja: Wybierz właściwe słowo, przeczytaj zdanie na głos i przetłumacz.

Pokaż odpowiedzi Pokaż tłumaczenie

dulce, huele, olor, ácido, salado, duro, suave

1. Necesito un tomate ....

Necesito un tomate dulce.
(Potrzebuję słodkiego pomidora.)

2. ¿Qué es lo que ... fuerte?

¿Qué es lo que huele fuerte?
(Co tak mocno pachnie?)

3. Es el ajo. Su ... es muy fuerte.

Es el ajo. Su olor es muy fuerte.
(To jest czosnek. Jego zapach jest bardzo silny.)

4. No, el limón es muy ....

No, el limón es muy ácido.
(Nie, cytryna jest bardzo kwaśna.)

5. ¿El pan es ...?

¿El pan es duro?
(Czy chleb jest twardy?)

6. El queso es .... Es más salado que el pan.

El queso es salado. Es más salado que el pan.
(Ser jest słony. On jest bardziej słony niż chleb.)

7. Sí, el pan es duro. Prefiero el queso, es más ....

Sí, el pan es duro. Prefiero el queso, es más suave.
(Tak, chleb jest twardy. Wolę ser, jest bardziej miękki.)

Ćwiczenie 4: Przetłumacz i użyj w zdaniu

Instrukcja: Przetłumacz i powiedz to słowo na głos. Użyj tego słowa w zdaniu.

Pokaż tłumaczenie
1. Dulce
(Słodki)
2. Huele
(Pachnie)
3. Ácido
(Kwaśny)
4. Salado
(Słony)
5. Olor
(Zapach)
6. Duro
(Twardy)
7. Suave
(Miękki)