Hiszpański A1.41.1 Organizowanie wspólnych zajęć rekreacyjnych

Pedro i Ana odkrywają, że mają wspólne zainteresowania i organizują dzień, aby podzielić się swoimi zajęciami.

Diálogo: Organizando pasatiempos juntos

Pedro y Ana hablan descubren que tienen intereses en común y organizan un día para compartir sus pasatiempos.

A1 Hiszpański

Poziom: A1

Moduł 6: La ciudad y el pueblo (Miasto i wieś)

Lekcja 41: Describir pasatiempos (Opisywanie zainteresowań)

Wytyczne nauczania +/- 15 minut

Audio i wideo

Audio
Audio
Audio z tłumaczeniami
Audio z tłumaczeniami

Rozmowa

1. Pedro: Me gusta leer libros en mi tiempo libre ¿Y a ti? (Ładowanie tłumaczenia...)
2. Ana: ¡Siempre leo antes de dormir! (Ładowanie tłumaczenia...)
3. Pedro: Entonces podemos ir a la biblioteca juntos ¿Cuándo puedes? (Więc możemy razem pójść do biblioteki. Kiedy możesz?)
4. Ana: Mañana pinto pero el miércoles estoy libre. (Ładowanie tłumaczenia...)
5. Pedro: Yo el miércoles veo una película en casa con mis padres pero el jueves estoy libre. (Ładowanie tłumaczenia...)
6. Ana: Perfecto entonces el jueves podemos ir y leer libros juntos. (Ładowanie tłumaczenia...)
7. Pedro: También podemos escuchar música allí. (Ładowanie tłumaczenia...)
8. Ana: ¡Me gusta escuchar música! (Ładowanie tłumaczenia...)
9. Pedro: Luego podemos ir por el parque a sacar unas fotos. (Ładowanie tłumaczenia...)
10. Ana: ¡Entonces cojo mi cámara! (W takim razie biorę mój aparat!)

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Cuándo lee Ana?
  2. Kiedy czyta Ania?
  3. ¿Qué día van a la biblioteca?
  4. Kiedy idziecie do biblioteki?
  5. ¿Qué van a hacer después de la biblioteca?
  6. Co będą robić po bibliotece?
  7. ¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
  8. Co lubisz robić w wolnym czasie?

Ćwiczenie 2:

Instrukcja: Wstaw poprawne słowo.

Pokaż tłumaczenie Pokaż odpowiedzi

música, leo, escuchar, tiempo libre, leer

1.
También podemos ... música allí.
(Możemy tam także posłuchać muzyki.)
2.
¡Me gusta escuchar ...!
(Lubię słuchać muzyki!)
3.
Me gusta leer libros en mi ... ¿Y a ti?
(Lubię czytać książki w wolnym czasie, a ty?)
4.
¡Siempre ... antes de dormir!
(Zawsze czytam przed snem!)
5.
Perfecto entonces el jueves podemos ir y ... libros juntos.
(Perfekcyjnie, więc w czwartek możemy pójść i poczytać książki razem.)

Ćwiczenie 3: Uporządkuj tekst

Instrukcja: Ponumeruj zdania w odpowiedniej kolejności i przeczytaj na głos.

Pokaż tłumaczenie
8
8 ¡Me gusta escuchar música!
(Lubię słuchać muzyki!)
1
1 Me gusta leer libros en mi tiempo libre ¿Y a ti?
(Lubię czytać książki w wolnym czasie, a ty?)
2
... ¡Siempre leo antes de dormir!
(Zawsze czytam przed snem!)
4
... Mañana pinto pero el miércoles estoy libre.
(Jutro maluję, ale w środę jestem wolny.)
6
... Perfecto entonces el jueves podemos ir y leer libros juntos.
(Perfekcyjnie, więc w czwartek możemy pójść i poczytać książki razem.)
9
... Luego podemos ir por el parque a sacar unas fotos.
(Potem możemy pójść do parku i zrobić kilka zdjęć.)
7
... También podemos escuchar música allí.
(Możemy tam także posłuchać muzyki.)
5
... Yo el miércoles veo una película en casa con mis padres pero el jueves estoy libre.
(W środę oglądam film w domu z rodzicami, ale w czwartek jestem wolny.)