Wytyczne nauczania +/- 10 minut

Ćwiczenie czytania i słuchania

En los años 80, el periódico El País publicó campañas publicitarias muy famosas. El contenido promocionaba muchos productos interesantes. Las marcas usaban carteles y folletos para anunciar sus productos. Algunas campañas eran patrocinadas por grandes empresas. En ese tiempo no había influencers pero los famosos ayudaban a vender los productos. El márquetin buscaba la conexión con los jóvenes cuando se crearon nuevas formas de hacer publicidad. Los anuncios parecían verdaderos pero a veces tenían una pequeña mentira.

Tłumaczenie

W latach 80. gazeta El País publikowała kampanie reklamowe bardzo znane. Treść promowała wiele interesujących produktów. Marki używały plakatów i ulotek do reklamowania swoich produktów. Niektóre kampanie były sponsorowane przez duże firmy. W tym czasie nie było influencerów, ale znani ludzie pomagali w sprzedaży produktów. Marketing szukał połączenia z młodzieżą, kiedy powstały nowe formy reklamy. Reklamy wydawały się prawdziwe, ale czasami miały małe kłamstwo.

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Quiénes ayudaban a vender los productos?
  2. Kto pomagał sprzedawać produkty?
  3. ¿Los anuncios eran todos verdaderos?
  4. Czy ogłoszenia były wszystkie prawdziwe?
  5. ¿Cómo crees que han cambiado los anuncios publicitarios desde los años 80 hasta hoy?
  6. Jak myślisz, jak zmieniły się reklamy od lat 80. do dziś?
  7. ¿Qué tipo de anuncios publicitarios recuerdas de antes?
  8. Jakie rodzaje reklam pamiętasz z dawnych czasów?
  9. ¿Qué crees que hace un anuncio bueno o malo?
  10. Jak myślisz, co czyni reklamę dobrą lub złą?