Wytyczne nauczania +/- 10 minut

Ćwiczenie czytania i słuchania

En los años 90 y al principio del siglo XX los cibercafés eran muy importantes en España. La gente iba para usar un ordenador, consultar algo en internet o descargar documentos. Antes de esto la gente se había abierto una cuenta con un nombre de usuario y una contraseña. Era algo muy bueno pero también peligroso porque el internet no siempre era seguro. En los cibercafés se podía intercambiar imágenes y consultar información. Tener conexión a internet en casa no era lo normal entonces la gente iba a estos lugares.

Tłumaczenie

W latach 90. i na początku XXI wieku kawiarenki internetowe były bardzo ważne w Hiszpanii. Ludzie chodzili tam, aby korzystać z komputera, sprawdzić coś w internecie lub pobrać dokumenty. Przed tym ludzie zakładali konto z nazwą użytkownika i hasłem. Było to coś bardzo dobrego, ale także niebezpieczne, ponieważ internet nie zawsze był bezpieczny. W kawiarenkach internetowych można było wymieniać obrazy i sprawdzać informacje. Posiadanie połączenia z internetem w domu nie było normą, więc ludzie chodzili do tych miejsc.

Ćwiczenie 1: Pytania do dyskusji

Instrukcja: Omów pytania po wysłuchaniu nagrania lub przeczytaniu tekstu.

  1. ¿Por qué la gente iba a los cibercafés?
  2. Dlaczego ludzie chodzili do kawiarenek internetowych?
  3. ¿Qué podías hacer en un cibercafé con el ordenador?
  4. Co można było robić w kafejce internetowej na komputerze?
  5. ¿Por qué a veces era peligroso usar internet en los cibercafés?
  6. Dlaczego czasami korzystanie z internetu w kawiarenkach internetowych było niebezpieczne?
  7. ¿Usabas un cibercafé cuando eras más joven?
  8. Czy używałeś kawiarenki internetowej, gdy byłeś młodszy?
  9. ¿Cómo fue tu primera experiencia con internet?
  10. Jakie było twoje pierwsze doświadczenie z internetem?

Przydatne strony internetowe do nauki z nauczycielem

Omów i przeczytaj następujące materiały podczas swoich zajęć konwersacyjnych.

  1. https://pxplayers.com/los-cibercafes-y-su-impacto-en-espana/