Sentidos y percepción
Cele nauczania:
- Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Opisz smak, zapach, wzrok, dźwięk i dotyk)
- Comparar cosas (Porównaj rzeczy)
- Los adjetivos comparativos (Przymiotniki porównawcze)
- Cinco sentidos en España (Pięć zmysłów w Hiszpanii)
Moduł nauczania 4 (A1): Describir objetos y personas. (Opisywanie przedmiotów i osób)
Wytyczne nauczania +/- 60 minut
Tabele koniugacji czasowników
Oler (wąchać)
Ćwiczenia i przykładowe zwroty
- yo huelo ja wącham
- tú hueles Ty wąchasz
- él/ella huele on/ona wącha
- nosotros/nosotras olemos my wąchamy
- vosotros/vosotras oléis wy wąchacie
- ellos/ellas huelen oni wąchają
Oír (słyszeć)
Ćwiczenia i przykładowe zwroty
- yo oigo Ja słyszę
- tú oyes ty słyszysz
- él/ella oye On słyszy
- nosotros/nosotras oímos my słyszymy
- vosotros/vosotras oís wy słyszycie
- ellos/ellas oyen oni słyszą
Ćwiczenie: Odmiana czasownika
Instrukcja: Wybierz właściwe słowo, przeczytaj zdanie na głos i przetłumacz.
Pokaż odpowiedzi Pokaż tłumaczenieOler (Presente, indicativo), Oír (Presente, indicativo)
1. Ellos ... a la profesora.
2. Yo ... la música.
3. Yo ... las flores en el jardín.
4. Él ... algo extraño en la cocina.
5. Ellos ... el mar cuando van a la playa.
6. ¿Qué tal? ¿tú ... el café?
7. Vosotros ... el perfume en la carta.
8. Él ... a sus primos.
9. ¿Qué ...?
10. ¿Vosotros ... al profesor?