10K+ studenci - 4.8/5

Ucz się z nauczycielem Materiały dydaktyczne wliczone Ćwicz rozmowę

A1.26: Zmysły i postrzeganie

Sentidos y percepción

A1.26: Zmysły i postrzeganie

Cele nauczania:

  • Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Opisz smak, zapach, wzrok, dźwięk i dotyk)
  • Comparar cosas (Porównaj rzeczy)
  • Los adjetivos comparativos (Przymiotniki porównawcze)
  • Cinco sentidos en España (Pięć zmysłów w Hiszpanii)

Moduł nauczania 4 (A1): Describir objetos y personas. (Opisywanie przedmiotów i osób)

Wytyczne nauczania +/- 60 minut

Tabele koniugacji czasowników

Oler (wąchać)

Ćwiczenia i przykładowe zwroty

  • yo huelo ja wącham
  • tú hueles Ty wąchasz
  • él/ella huele on/ona wącha
  • nosotros/nosotras olemos my wąchamy
  • vosotros/vosotras oléis wy wąchacie
  • ellos/ellas huelen oni wąchają

Oír (słyszeć)

Ćwiczenia i przykładowe zwroty

  • yo oigo Ja słyszę
  • tú oyes ty słyszysz
  • él/ella oye On słyszy
  • nosotros/nosotras oímos my słyszymy
  • vosotros/vosotras oís wy słyszycie
  • ellos/ellas oyen oni słyszą

Ćwiczenie: Odmiana czasownika

Instrukcja: Wybierz właściwe słowo, przeczytaj zdanie na głos i przetłumacz.

Pokaż odpowiedzi Pokaż tłumaczenie

Oler (Presente, indicativo), Oír (Presente, indicativo)

1. Ellos ... a la profesora.

Ellos oyen a la profesora.
(Oni czują nauczycielkę.)

2. Yo ... la música.

Yo oigo la música.
(Słyszę muzykę.)

3. Yo ... las flores en el jardín.

Yo huelo las flores en el jardín.
(Wącham kwiaty w ogrodzie.)

4. Él ... algo extraño en la cocina.

Él huele algo extraño en la cocina.
(On czuje coś dziwnego w kuchni.)

5. Ellos ... el mar cuando van a la playa.

Ellos huelen el mar cuando van a la playa.
(Oni czują zapach morza, kiedy idą na plażę.)

6. ¿Qué tal? ¿tú ... el café?

¿Qué tal? ¿tú hueles el café?
(Jak się masz? Czy czujesz zapach kawy?)

7. Vosotros ... el perfume en la carta.

Vosotros oléis el perfume en la carta.
(Wy czujecie zapach perfum na liście.)

8. Él ... a sus primos.

Él oye a sus primos.
(On słyszy swoich kuzynów.)

9. ¿Qué ...?

¿Qué oyes?
(Co słyszysz?)

10. ¿Vosotros ... al profesor?

¿Vosotros oís al profesor?
(Czy słyszycie nauczyciela?)