Sentidos y percepción
Cele nauczania:
- Describir gusto, olfato, vista, oído y tacto (Opisz smak, zapach, wzrok, dźwięk i dotyk)
- Comparar cosas (Porównaj rzeczy)
- Los adjetivos comparativos (Przymiotniki porównawcze)
- Cinco sentidos en España (Pięć zmysłów w Hiszpanii)
Moduł nauczania 4 (A1): Describir objetos y personas. (Opisywanie przedmiotów i osób)
Wytyczne nauczania +/- 60 minut
Zasób podstawowy (13)
Este limón es muy ácido y me hace sonreír.
(Ta cytryna jest bardzo kwaśna i sprawia, że się uśmiecham.)
Ácido
(Kwaśny)
El silencio es más tranquilizador que el ruido.
(Cisza jest bardziej uspokajająca niż hałas.)
El silencio
(Cisza)
Lista słów (22)
Podstawowe słownictwo
(13):
Czasowniki: 2,
Przymiotniki: 9,
Rzeczowniki: 2,
Słownictwo kontekstowe:
9
Hiszpański | Polski |
---|---|
Amargo | Gorzki |
Claro | Jasny |
Claros | Jasne |
Dulce | Słodki |
Dulces | Słodkie |
Dura | Twarda |
Duro | Twardy |
El ruido | Hałas |
El silencio | Cisza |
Fétido | Śmierdzący |
Huele | Pachnie |
Huelen | Pachną |
Más | Bardziej |
Oler | Wąchać |
Olor | Zapach |
Oscuro | Ciemny |
Oír | Słyszeć |
Salada | Słony |
Salado | Słony |
Suave | Miękki |
Ver | Zobaczyć |
Ácido | Kwaśny |